Anketler Güvenli Web Sitelerin Daha Fazla Gelir Elde Ettiğini Gösteriyor
Birkaç gün sonra yiyecek ve alışverişle yakından ilgili Amerika’nın Black Friday, Cyber Monday ve yılbaşı tatillerini kapsayan bir zaman diliminin içerisine gireceğiz. Ankete katılanların büyük çoğunluğu (%84.6), yaptıkları alışverişlerin bazılarını internet üzerinden gerçekleştirdiklerini söylediler.
Günümüzde birçok işletme, güvenli bir web sitesine sahip olmanın önemini anlamış durumda. Kendilerinin ve müşterilerinin verilerini hacker’lara karşı güvende tutmak için, sahip oldukları web uygulamaları ve servisleri üzerinde, zafiyetleri hacker’lardan önce bulup düzeltmek için taramalar yapıyorlar.
Diğer pek çok işletmeyse, web sitesi güvenliğine dair ya çok az şey yapıyor ya da hiçbir şey yapmıyor. Genelde, kendi web sitelerinin bir hedef haline gelmeyeceğini düşünüyorlar. Bazıları ise güvenlik sağlayıcılarının, sadece korku tellallığı yaptığını sanıyor. Peki biz, korku tellalı mıyız yoksa farkındalığı mı artırmaya çalışıyoruz? Peki ya güvensiz web sitelerinin işletmelerin gelirine doğrudan etkisi olduğu doğru mu?
Tüketicilere Web Güvenliğini Sorduk
Birkaç gün sonra yiyecek ve alışverişle yakından ilgili Amerika’nın Black Friday, Cyber Monday ve yılbaşı tatillerini kapsayan bir zaman diliminin içerisine gireceğiz. Ankete katılanların büyük çoğunluğu (%84.6), yaptıkları alışverişlerin bazılarını internet üzerinden gerçekleştirdiklerini söylediler.
Dahası, ankete katılanların %45’i, alışverişlerinin %50’sini online ortamda yaptıklarını söylediler. Ki bu da, bir hayli fazla online alışveriş anlamına gelir.
Tüketicilerin Online Alışverişte Yaşadıkları Çekinceler
Katılımcılara, alışveriş yaptıkları online mağazalar hakkında endişelerinin olup olmadığını sorduk. İşte sonuçlar:
Katılımcılar (%77.6), online alışveriş ortamının hack’lenmesi ya da herhangi bir malware saldırısına maruz kalması durumunda kredi kartı bilgilerinin çalınacağı endişesini taşıyorlar. Maalesef bu, beklenmeyen bir istatistik değil. Zira bugüne kadar, çokça bahsedilen Equifax veri sızıntısı haberleri gibi pek çok benzer hadiseyle karşılaştık.
Tüketici Endişelerinin Online Perakende İşletmelerine Etkisi
Bu endişelerin, online işletmeler üzerinde direkt etkileri mevcuttur. Örneğin, online mağazaların, aşağıdaki grafikte gösterildiği üzere, %33.1’i ödeme bilgilerini web siteleri üzerinde kayıtlı tutmaktadır.
Bu durum, müşterilerin, şayet her seferinde ödeme bilgilerini girmeleri gerekmiyorsa daha fazla alışveriş yapacakları anlamına geldiğinden, online perakende işletmelerini direkt olarak etkilemektedir.
Tüketiciler, Online Mağazanın Güvenliği Olduğundan Emin Olursa Daha Fazla Alışveriş Yapacaktır
Katılımcılar, eğer alışveriş yaptıkları online ortamın, güvenlik önlemlerine sahip olduğunu ve müşteri bilgilerini güvenle sakladığını bilirlerse, orayı daha fazla ziyaret edeceklerini ve oradan daha fazla alışveriş yapacaklarını söylüyorlar.
İşletmeler, Web Sitesi Güvenliğine (ve aslında Kendi İşletmelerine) Yatırım Yapmalılar
Sonuçlar gösteriyor ki işletmeler, web sitesi güvenliğine yatırım yapıp müşterilerine onların gizliliğini ve mahrem bilgilerini önemsediklerini gösterirlerse, aslında kendi işletmelerine yatırım yapmış oluyorlar. Böylece müşteriler, satın almaya ve alışverişlerini online ortamda yapmaya daha fazla meyilli olacaklardır.
Web Güvenliğine Adım Atmak Çok Kolay
Web uygulamaları güvenliğinde yeniyseniz, endişelenmenize hiç gerek yok. Bu konuya giriş yapmak sizin için gerçekten kolay olacak. Netsparker web uygulaması güvenlik tarayıcısıyla, birkaç dakika içinde, işletmenizi ve online mağazanızı korumasız bırakan web uygulaması zafiyetlerini kolayca ve otomatik olarak tespit edebilirsiniz.